Η Αναστασία Μαργέτη παρουσιάζει με πρωτοτυπία πενήντα επτά φιλοσοφικά επιγράμματα… Με τη λιτή φόρμα τριών στίχων και δεκαεπτά συλλαβών μορφοποιεί την εμπειρία, το συναίσθημα, τη σκέψη της… Εκείνο όμως που συνιστά καινοτομία, είναι η συνομιλία των επιγραμμάτων της με τον φιλοσοφικό στοχασμό του Πλάτωνα και συγκεκριμένα με τη θεωρία του περί ψυχής. Το ποιητικό της βιβλίο δίνει έναυσμα στον αναγνώστη για μία περιπλάνηση σε τόπους της δικής του ψυχής.

Ξενοφών Διον. Μουσάς

Αστρονόμος, Καθηγητής Φυσικής Διαστήματος

[από τον πρόλογο στο βιβλίο]

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Η Αναστασία Μαργέτη στη σχολική βιβλιοθήκη του 106ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, όπου βρίσκεται σε έντυπη μορφή ένα μέρος του εκπαιδευτικού υλικού που παρήχθη από τα διαθεματικά σχέδια εργασίας-projects, τα οποία εκπόνησε, συγκεντρωμένο σε λευκώματα με εργασίες μαθητών της από το σχ. έτος 2002 και εξής. Ένα άλλο μέρος του εκπαιδευτικού υλικού έχει αναρτηθεί στο σχολικό ιστολόγιο.



  • Από τα διαθεματικά σχέδια εργασίας (projects), τα οποία έχω σχεδιάσει, οργανώσει και υλοποιήσει με μαθητές μου, τα οχτώ φιλοξενούνται για εκπαιδευτικούς σκοπούς στο ιστολόγιο που διαχειρίζεται ο κ. Σίμος Παπαδόπουλος,  αναπληρωτής καθηγητής Θεατρολογίας στον Τομέα Ανθρωπιστικών Σπουδών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και εμψυχωτής θεάτρου. Μπορείτε να τα δείτε στο σημείο αυτό.   
     

  • Η ποίηση της παιδικής ηλικίας, η παιδική ηλικία της ποίησης. Τα παιδιά της Δ2 τάξης (σχ. έτος 2018-2019) μας αποχαιρετούν με άπλετη αγάπη και αθωότητα. Υπάρχει ελπίδα; Ναι!  Δείτε τις 'Διαδρομές στα μονοπάτια της ποίησης' εδώ. 

 

  •    Επίσκεψη στο 9ο Ειδικό Σχολείο κάναμε εμείς εδώ.

 


 

  •   Με τους μαθητές μου της Γ2 τάξης συναντηθήκαμε με το παραμύθι της Εύης Μάμαλη «Το Ασυναίσθημα» (εκδ. Βακχικόν, 2016).  Και ταξιδέψαμε στον χρόνο και στον χώρο γύρω μας και μέσα μας… Ύστερα γράψαμε και ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας. Περισσότερα για τις εργασίες μας δείτε στο σχολικό ιστολόγιο στο σημείο αυτό. 


 

  •   Με τους μαθητές μου της Γ2 τάξης (συν)δημιουργήσαμε «Το βιβλίο των δέντρων», διότι καταφέραμε και συλλαβίσαμε των δέντρων ψιθυρίσματα κάτω από των λέξεων τους ίσκιους… Δείτε το εδώ,   πατώντας Ανάκτηση αρχείου. 


 

  •     Με τους μαθητές της Γ΄ τάξης γίναμε μικροί ποιητές και …ζωγραφίσαμε με λέξεις και με χρώματα τα ζώα και τα φυτά, που γνωρίσαμε και αγαπήσαμε. Ύστερα γεμάτοι χαρά τα δείξαμε και στους άλλους.  Μπορείτε να τα δείτε εδώ.


 

  •  Με τα παιδιά της Δ΄ τάξης παραμυθάδες γίναμε σπουδαίοι και γράψαμε ιστορίες από εικόνες με τους φίλους μας μαζί. Μετά σαν παιδιά που είμαστε, παίξαμε με του καιρού τους πεσσούς κι όλοι σαν μια παρέα φτιάξαμε  το δικό μας  ομαδικό παραμύθι. Το ονομάσαμε: ‘Πάμε μια βόλτα στο χρόνο;’ .Είναι ακόμα εδώ.  


 

  •   Με τα παιδιά του άλλου τμήματος της Δ΄ τάξης στείλαμε S.O.S. για τα ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. Και ανατρέξαμε στα βιβλία να μάθουμε περισσότερα γι’ αυτά κι ύστερα τα δείξαμε και στους άλλους. Να! κάπως έτσι.


 

  •   Με την Ε΄ τάξη βρήκαμε μέρος να σταθούμε και …κινήσαμε τη  γεωγραφία ! Με μοχλό τα δικά μας ποιήματα, κείμενα, ανέκδοτα αλλά και προβλήματα μαθηματικών! Ανακαλύψαμε ότι διαθέτουμε ταλέντο φυσιοδίφη.  Να τι κάναμε.



 

  •  Με της Έκτης τους μεγάλους γίναμε ερευνητές. Θελήσαμε να γνωρίσουμε τον μακρινό  «άλλο», που κάθεται στη  διπλανή θέση του θρανίου. Κι έτσι ρωτήσαμε να μάθουμε σε τι θεό πιστεύει.  Για τις θρησκείες να τι ανακαλύψαμε.

  •  Με τους μύθους του παππού Αισώπου διασκεδάζαμε καιρό με τα παιδιά της Τρίτης τάξης. Όχι μόνο τους ζωγραφίσαμε αλλά τους δραματοποιήσαμε κιόλας! Φτιάξαμε και μάσκες και σκηνικά κι άλλα πολλά που μπορείτε να θαυμάσετε  εδώ.

  •       Οι μαθητές της Ε΄ τάξης φιλοτέχνησαν ψηφιδωτά, επισκέφθηκαν την Αγια-Σοφιά και έμαθαν πολλά. Δείτε τι έκαναν  εδώ. 

  •   Τα παιδιά της Στ΄ τάξης ζήλεψαν κι αποφάσισαν να γίνουν εξερευνητές και διάσημοι ταξιδευτές  που κάνουν το γύρο της γης, όχι σε 80 ημέρες αλλά σε πολύ λιγότερο. Διότι τον κάνουν …διαδικτυακά. Και διαπολιτισμικά. Και μας γεμίζουν εκπλήξεις στο μάθημα της Γεωγραφίας! Ταξιδέψτε μαζί μας  εδώ.

  •  Με τα πρωτάκια μάθαμε και πολλά γράμματα αλλά και πολλές ιστορίες. Και το περίεργο είναι ότι τα μάθαμε βλέποντας ..τηλεόρασηΝα πώς:

  • Στα παιδιά της Τρίτης τάξης άρεσε πολύ να μεταμορφώνονται σε βιβλιοφάγους και να κατεβαίνουν στο… υπόγειο! Εκεί έκαναν πολλά πράγματα και, εντελώς τυχαία, ανακάλυψαν κι έναν κρυμμένο θησαυρό. Βρίσκεται ακόμα εδώ:

  • Για να θωρακιστούμε απέναντι στη βία και τον σχολικό εκφοβισμό με τους μαθητές της Γ΄ τάξης επιχειρήσαμε να τονώσουμε την αυτοεικόνα και την αυτοεκτίμησή μας. Ξεκινήσαμε να ανα-γνωρίσουμε, λοιπόν, τα δικά μας συναισθήματα ανακαλύπτοντάς τα μέσα σε κείμενα και παιχνίδια ρόλων.  Και κατασκευάσαμε το «Συναισθηματικό καλειδοσκόπιο».  Δείτε εδώ πώς.

  • Επειδή το ενδιαφέρον μας συνέχεια αυξανόταν, συνεχίσαμε την ίδια χρονιά να αναζητούμε …κρυμμένα συναισθήματα σε ποιήματα. Κι ύστερα μάθαμε να μπαίνουμε μέσα στα ποιήματα και …να τ’ αλλάζουμε. Κι έτσι γίναμε όλοι και ποιητές. Κάποια από τα έργα μας   μπορείτε να δείτε εδώ.

  •  Οι μαθητές της Δ΄ τάξης ταξίδεψαν με τη φαντασία τους σε όλη την Ελλάδα και με  έμπνευση από έργα του εικαστικού Ιωάννη Μητράκα έγραψαν το δικό τους ομαδικό παραμύθι. Επέλεξαν κι έναν τίτλο πολύ περίεργο… ‘Οι …και οι …’ . Θαυμάστε το εδώ.




































































































































































































































































































































































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου