Ευχαριστώ θερμά τον ποιητή Γιώργο Ρούσκα για την ευαισθησία της ματιάς του στην ανάγνωση
του ποιητικού μου βιβλίου 'Τρίτοι από της Αληθείας'. Η διαλεκτική του βλέμματός του σε σχέση με το δικό μου κείμενο δημιούργησε μία σύνθεση εξαιρετική. Ευχαριστώ, επίσης το περιοδικό fractal για τη φιλοξενία του.
Τρίτοι άραγε από της αληθείας;
Γράφει ο Γιώργος Ρούσκας // *
Πρώτη ανάγνωση του βιβλίου της Αναστασίας Μαργέτη «Τρίτοι από της αληθείας», εκδόσεις ΑΩ, 2015«Καθρέφτης του κόσμου / η θάλασσα. / Το φως μια αντανάκλαση. // Συνεπώς / βρίσκεσαι / τρίτος από της αληθείας».
Γιατί «τρίτος από της αληθείας»; Ποιοι είναι «τρίτοι από της αληθείας»;
Όπως εξηγείται στις σημειώσεις, στο τέλος του βιβλίου, ο Πλάτων
«πρέσβευε ότι ο κόσμος, όπως γίνεται αντιληπτός μέσω των αισθήσεων,
αποτελεί … αντανάκλαση των αληθινών όντων, που είναι οι ιδέες»
(Ιδέες-Αλήθεια-Πρωταρχικά, Αισθήσεις-Δεύτερη Αντίληψη). «Ο ποιητής …
λειτουργεί ως μιμητής και αντιγράφει … τα είδωλα των ιδεών. Άρα
βρίσκεται «τρίτος από της αληθείας» και «εξορίζεται από την «Πολιτεία
του Πλάτωνα», παρόλο που ο Πλάτων αναγνώριζε τον Όμηρο ως καλό ποιητή!
Οι ποιητές, κατά την Αναστασία Μαργέτη (Α.Μ. στη συνέχεια), είναι
«τρίτοι από της αληθείας»; Προς τι ο τίτλος;
Αν ναι, τότε πώς θα επιτευχθεί η «αρετή»; Ο Πλάτων θεωρεί ότι «η
φιλοσοφία είναι η μόνη οδός που μπορεί δια του ορθού λόγου να καταδείξει
την αλήθεια…».
Το θέμα είναι μέγα και η ανάλυσή του ξεφεύγει των προθέσεων της παρούσας.
Γιατί όμως η Α.Μ. διάλεξε την ποίηση στο πρώτο της βιβλίο και όχι την
φιλοσοφία, με την οποία οι σπουδές της σχετίζονται περισσότερο; Ίσως να
νιώθει πως η Ποίηση είναι αυτή που μπορεί να ανοίξει τους ανθρώπινους
ορίζοντες παραπέρα, όντας ελεύθερη να μεταβαίνει από το πραγματικό στο
φανταστικό (από το ον στο μη ον) , από το ένα στο άλλο, από το γήινο στο
Θείο. Ίσως να διαισθάνεται πως η Ποίηση είναι αυτή που μπορεί να στήνει
γέφυρες μεταξύ όλων των κόσμων, κάποιες από τις οποίες περνά ο Ορθός
Λόγος και πάει παραπέρα. Περισσότερα μπορείτε να δείτε στο σημείο αυτό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου