Η Αναστασία Μαργέτη παρουσιάζει με πρωτοτυπία πενήντα επτά φιλοσοφικά επιγράμματα… Με τη λιτή φόρμα τριών στίχων και δεκαεπτά συλλαβών μορφοποιεί την εμπειρία, το συναίσθημα, τη σκέψη της… Εκείνο όμως που συνιστά καινοτομία, είναι η συνομιλία των επιγραμμάτων της με τον φιλοσοφικό στοχασμό του Πλάτωνα και συγκεκριμένα με τη θεωρία του περί ψυχής. Το ποιητικό της βιβλίο δίνει έναυσμα στον αναγνώστη για μία περιπλάνηση σε τόπους της δικής του ψυχής.

Ξενοφών Διον. Μουσάς

Αστρονόμος, Καθηγητής Φυσικής Διαστήματος

[από τον πρόλογο στο βιβλίο]

Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2021

Παρουσίαση του βιβλίου «Πλάτων Ψυχή και (π)οίηση. Διαλεκτική των αντιθέτων» (πενήντα επτά επιγράμματα) εκδ. ΓΡΗΓΟΡΗ.

     Η παρουσίαση του ποιητικού βιβλίου της Αναστασίας Ν. Μαργέτη «Πλάτων, Ψυχή και (π)οίηση. Διαλεκτική των αντιθέτων» πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2021 στην αίθουσα της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών. Πολλές φίλες και φίλοι ήρθαν στην παρέα μας.

    Αισθάνομαι μεγάλη χαρά και συγκίνηση που καταξιωμένοι άνθρωποι του πνεύματος μίλησαν στη βιβλιοπαρουσίαση με τόσο καλά λόγια για το νεότερο δημιούργημά μου,  βοηθώντας με τον τρόπο τους να γίνει ευρύτερα γνωστό στο αναγνωστικό κοινό ένα ποιητικό έργο με τη συγκεκριμένη λογοτεχνική προσέγγιση.

    Ιδιαιτέρως ευχαριστώ τον αστρονόμο και καθηγητή Φυσικής Διαστήματος ΕΚΠΑ, κ. Ξενοφώντα Μουσά, που διάβασε τα επιγράμματά μου καιρό πριν δημοσιευτούν, μου έδωσε θετική ανατροφοδότηση και στη συνέχεια δέχτηκε πρόθυμα να προλογίσει το βιβλίο μου.

Ο  Ξενοφών Μουσάς, Καθηγητής ΕΚΠΑ, μιλά για το βιβλίο της Αναστασίας Μαργέτη.

    Με εξαιρετική συγκίνηση εκφράζω τις ευχαριστίες μου στον καθηγητή μου της Νεώτερης Ελληνικής Ιστορίας και Διδακτικής της Ιστορίας, κ. Γεώργιο Λεοντσίνη, που ευγενώς αποδέχτηκε την πρότασή μου να μιλήσει για το νέο βιβλίο μουΑπό το ξεκίνημα της συγγραφικής μου δράσης στέκεται στο πλευρό μου και στηρίζει τις προσπάθειές μου.

Ο Γεώργιος Λεοντσίνης, Καθηγητής ΕΚΠΑ, παρουσιάζει το βιβλίο της Αναστασίας Μαργέτη.

    Ευχαριστώ θερμά τον κ. Κώστα Καρούσο, πρόεδρο της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών, λογοτέχνη και εικαστικό, που μελέτησε την ποιητική μου συλλογή «Πλάτων, Ψυχή και (π)οίηση. Διαλεκτική των αντιθέτων», κατέθεσε ενώπιόν μας την εμπεριστατωμένη κριτική του και, επιπροσθέτως, φιλοξένησε την βιβλιοπαρουσίαση στον ιστορικό χώρο της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών. Νιώθω ιδιαίτερη τιμή γι’ αυτό. Χωρίς τη δική του συμβολή η εκδήλωση δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί.

Ο Κώστας Καρούσος, Πρόεδρος της Ε.Ε.Λ., μιλά για το βιβλίο της Αναστασίας Μαργέτη.

    Για την κυρία  Δέσποινα Λαλά- Κριστ, συγγραφέα και κριτικό λογοτεχνίας, δεν ξέρω τι να πρωτοπώ, δεν βρίσκω λόγια… Δίχως να γνωριζόμαστε προσωπικά, μαζί με τον αείμνηστο σύζυγό της, καθηγητή αγγλικής λογοτεχνίας και ποιητή, Robert Crist, μετέφρασαν στα αγγλικά την ποιητική μου συλλογή «Τρίτοι από της Αληθείας» ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΑ, χωρίς καθόλου χρήματα. Και σαν να μην έφτανε αυτό, τώρα η εξαίρετη λογοτέχνης ενέσκηψε στο νέο μου πόνημα «Πλάτων, Ψυχή και (π)οίηση. Διαλεκτική των αντιθέτων» με τη φωτεινή της ματιά και το εμπλούτισε με τη δική της ανάγνωση… Σ’ ευχαριστώ πολύ, Δέσποινά μου, καλή σου ώρα εκεί που βρίσκεσαι! Επειδή η αγαπημένη Δέσποινα Κριστ δεν μπόρεσε να παρευρεθεί στην βιβλιοπαρουσίαση, την ομιλία που έστειλε, εκφώνησε η Ιωάννα Μαργέτη, η άλλη αδελφή μου.

Η Ιωάννα Μαργέτη εκφωνεί την ομιλία της Δέσποινας Λαλά-Crist για το βιβλίο της Αναστασίας Μαργέτη.
   

  Ένα μεγάλο ευχαριστώ για τη συντροφία του στην βιβλιοπαρουσίαση στον συνθέτη και μαέστρο, κ. Νίκο Φυλακτό. Χρωμάτισε το όμορφο φθινοπωρινό απόγευμα και μας ταξίδεψε με τις θεσπέσιες μελωδίες του στο πιάνο.

Ο συνθέτης Νίκος Φυλακτός στη βιβλιοπαρουσίαση της Αναστασίας Μαργέτη.

Τη βραδιά της εκδήλωσης  έλαμψαν με το θεατρικό δρώμενο που παρουσίασαν 

οι τρεις αγαπημένες μου ανηψιές, Βίκη, Ρέα και Νικολέττα Μπάτσαρη, οι Τρεις Χάριτες, που ομορφαίνουν τη ζωή μας... Με ξεχωριστή συγκίνηση τους εκφράζω τις ευχαριστίες μου και εύχομαι να είναι η ζωή τους γεμάτη υγεία και δημιουργική χαρά.

Οι Βίκη, Ρέα και Νικολέττα Μπάτσαρη δραματοποιούν επιγράμματα της Αναστασίας Μαργέτη.

    Ιδιαίτερα ευχαριστώ την αδελφή μου, Ευγενία Μαργέτη, συντονίστρια της εκδήλωσης, για την πρόθυμη συμμετοχή της, αλλά και τις πολύτιμες συμβουλές της σχετικά με τη διοργάνωση της βιβλιοπαρουσίασης.

Η Ευγενία Μαργέτη συντονίζει τη βιβλιοπαρουσίαση της Αναστασίας Μαργέτη.
      Δεν μπορώ  να μην εκφράσω τις θερμές ευχαριστίες μου στους ποιητές που με τίμησαν με την παρουσία τους, όπως τον κ. Παύλο Πέζαρο, τον κ.Αντώνη Παπαδόπουλο, τον κ.Θεοχάρη Παπαδόπουλο, την κ. Μαρία Σύρρου, τον κ. Ευάγγελο Τζάνο και την κ. Μαρία Kant.  Αλλά και τον εικαστικό και γλύπτη, κ. Αριστείδη Πατσόγλου με τη σύζυγό του, Αλεξάνδρα, τον κ. Χαράλαμπο Δημόπουλο, ο οποίος φιλοτέχνησε τα σχέδια του βιβλίου, τον καθηγητή Θεατρολογίας του Δ.Π.Θ., κ. Σίμο Παπαδόπουλο, την κριτικό λογοτεχνίας, κ. Κατερίνα Παππά, την κ. Μαργαρίτα Γραμμένου, την κ. Άντα Κακαβελάκη, την κ. Μαριάννα Σαβραμή, την κ. Ελένη Κύρκου, την κ. Βίκυ Μακρή, τον κ. Χρίστο Σαββάκη, τον κ. Ιωάννη Καρακασίδη,  αλλά και τους συγγενείς, συναδέλφους, συμμαθητές από το Δημοτικό και το Λύκειο, τους παλαιούς συμφοιτητές.

Το καλαίσθητο βιβλίο «Πλάτων, Ψυχή και (π)οίηση. Διαλεκτική των αντιθέτων», έγινε πραγματικότητα με την αμέριστη αρωγή του κ. Δημήτρη Σεφεριάδη, των εκδόσεων ΓΡΗΓΟΡΗ, ο οποίος ανταποκρίθηκε με ταχύτητα και συνέπεια στις επιθυμίες μου. Τα επιγράμματα του βιβλίου συνομιλούν με τα υπέροχα σχέδια της κ. Λίτας Μαυρογένη και του κ. Χαράλαμπου Δημόπουλου επαυξάνοντας την αίσθηση του δυισμού ανάμεσα στο Είναι και το Μη Είναι. Ευχαριστώ πολύ καθέναν από τους συντελεστές ξεχωριστά! 

Από το ποιητικό βιβλίο της Αναστασίας Μαργέτη, "Πλάτων, Ψυχή και (π)οίηση. Διαλεκτική των αντιθέτων".


     Το πρώτο μου βιβλίο «Τρίτοι από της Αληθείας» έχει αφιερωθεί  στους γονείς μου, Πανωραία και Νικόλαο, κατά πάντα και δια πάντα. Η μητέρα μου ήταν παρούσα στην εκδήλωση και η χαρά μου ήταν πολύ μεγάλη!  Το νέο μου βιβλίο με τα επιγράμματα αφιερώνεται στις αδελφές μου και φίλες μου, Ευγενία και Γιάννα, οι οποίες όλα αυτά τα χρόνια με ανέχονται και στηρίζουν τις επιλογές μου. Και τις δύο, τις  ευχαριστώ από καρδιάς.

Η Αναστασία Ν. Μαργέτη στην παρουσίαση της νέας ποιητικής της συλλογής "Πλάτων Ψυχή και (π)οίηση. Διαλεκτική των αντιθέτων" (εκδ. ΓΡΗΓΟΡΗ,2020).

Τέλος ευχαριστώ θερμά καθέναν από εσάς ξεχωριστά, που κάνατε χώρο στον χρόνο σας και με τιμήσατε με την παρουσία σας. Ελπίζω ότι θα θελήσετε να περπατήσετε μαζί μου στη συγκεκριμένη ποιητική περιπλάνηση. Η καρδιά μου είναι γεμάτη ευγνωμοσύνη! Εις το επανιδείν…

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου