Η Αναστασία Μαργέτη παρουσιάζει με πρωτοτυπία πενήντα επτά φιλοσοφικά επιγράμματα… Με τη λιτή φόρμα τριών στίχων και δεκαεπτά συλλαβών μορφοποιεί την εμπειρία, το συναίσθημα, τη σκέψη της… Εκείνο όμως που συνιστά καινοτομία, είναι η συνομιλία των επιγραμμάτων της με τον φιλοσοφικό στοχασμό του Πλάτωνα και συγκεκριμένα με τη θεωρία του περί ψυχής. Το ποιητικό της βιβλίο δίνει έναυσμα στον αναγνώστη για μία περιπλάνηση σε τόπους της δικής του ψυχής.

Ξενοφών Διον. Μουσάς

Αστρονόμος, Καθηγητής Φυσικής Διαστήματος

[από τον πρόλογο στο βιβλίο]

Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2020

Το νέο μου βιβλίο «Πλάτων, Ψυχή και (π)οίηση. Διαλεκτική των αντιθέτων».

 

Και όμως! Μέσα στης πανδημίας τον άγριο καιρό μία μεγάλη χαρά άνθισε στα χείλη και στα μάτια και στα χέρια μου! Κρατώ φρεσκοτυπωμένο το νέο μου βιβλίο με τίτλο: «Πλάτων, Ψυχή και (π)οίηση. Διαλεκτική των αντιθέτων». Στις σελίδες του φτερουγίζουν πενήντα επτά δεκαεπτασύλλαβα επιγράμματα· φτερουγίζουν λέξεις και εικόνες και σκέψεις που βγήκαν από την καρδιά, το νου και την ψυχή μου. Γι’ αυτό και από χτες που το παρέλαβα, νιώθω σαν να με τυλίγουν των λέξεων τα φτερά, να με ζεσταίνουν. Και δεν παύω να σκέπτομαι ότι κάθε βιβλίο μοιάζει μ’ ένα μικρό θαύμα, γιατί συλλαβίζει του συγγραφέα το άυλο στους αναγνώστες· και αυτοί χαίρονται, γιατί όταν συναντιούνται με τις λέξεις, τους δίνουν το δικό τους χρώμα, σχήμα, νόημα. Ελπίζω τα ποιήματά μου να σας κρατήσουν καλή συντροφιά…

Για να λάβει την τελική του μορφή το βιβλίο συνέβαλαν και άλλοι. Ο κ. Ξενοφών Μουσάς, αστρονόμος και καθηγητής Φυσικής Διαστήματος του ΕΚΠΑ, που αφουγκράστηκε με ευαισθησία τους στίχους μου και δέχθηκε ευγενώς να καταθέσει στο προλογικό σημείωμα τη δική του αναγνωστική πρόσληψη. Η ταλαντούχα εικαστικός κ. Λίτα Μαυρογένη -συνεργάτης από την εικονογράφηση του πρώτου μου βιβλίου-  και ο ιστορικός ερευνητής κ. Χαράλαμπος Δημόπουλος, που συμπλήρωσαν με τα εμπνευσμένα σχέδιά τους τις λέξεις μου και κόσμησαν το εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο του βιβλίου. Και βέβαια, ο κ. Δημήτρης Σεφεριάδης, άοκνος εκδότης του Εκδοτικού Οίκου ‘ΓΡΗΓΟΡΗ’, που εξαρχής αγκάλιασε το βιβλίο και  φρόντισε για την υλική του υπόσταση. Όλους σας ευχαριστώ από καρδιάς γι’ αυτή μας τη συνάντηση! Εις το επανιδείν…


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου